Saturday 22 July 2017

"DULU SAYA PERNAH DISERANG MILD STROKE TETAPI ALHAMDULILLAH DI USIA 60 SAYA BERJAYA MENDAKI GREAT WALL OF CHINA -HJ NAZIFF MOKHTAR, PESARA"









Saya nak kongsi pengalaman ini agar ia memberi manfaat buat pembaca semua.


DIARI PESARA HJ NAZIFF
Tianaman Square Bejing China
April 2017

DIARI PESARA HJ NAZIFF
Di Kaki Bukit Great Wall of China
April 2017

Dulu saya bekerja di syarikat swasta dan kesibukan bekerja menyebabkan saya lalai menjaga kesihatan diri, bersenam jauh sekali apatahlagi mengambil suplemen.
Disebabkan syarikat menyediakan insentif perubatan 5 bintang maka saya tidak bimbang jika berlaku apa-apa kepada diri saya.







CATATAN TAHUN-TAHUN PERSARAAN:



TAHUN PERTAMA (1) PERSARAAN 2015

2015- Selepas bersara masa saya banyak diluangkan pada aktiviti masjid, keluarga dan cucu-cucu kesayangan. Namun kuasa Allah ketika sedang menikmati persaraan dengan gembira saya diserang "MILD STROKE"


PUNCA MILD STROKE

 Selepas bersara, saya bergantung kepada duit KWSP untuk belanja harian. Walaupun anak-anak turut menyumbang namus kos sara hidup begitu tinggi, lama-kelamaan duit KWSP tidak mencukupi. Saya tertekan , bimbang kerana saya tidak ada pencen atau sumber pendapatan lain .  menurut doktor tekanan melampau ini antara punca saya mendapat "MILD STROKE" selain berpunca dari Salur Darah saya yang tersumbat.




PESARA HJ NAZIFF USAHAWAN TASLY



SALUR DARAH TERSUMBAT

Saya akui, ketika bekerja dulu hampir setiap hari saya dijamu makanan mewah dan berkolesterol tinggi. Rupa-rupanya di 'dalam sana' ada proses sedang berlaku perlahan-lahan. Diluar sedar, semakin hari saluran darah dalaman saya sedang menyempit dan sampai waktu tanpa AMARAN tiba-tiba 'TERSUMBAT!' lalu saya diserang MILD STROKE.






PESARA HJ NAZIFFTAHUN PERTAMA 2015






PESARA HJ NAZIFF TAHUN PERTAMA 2015







PESARA HJ NAZIFF TAHUN PERTAMA 2015 MULA AMBIL TASLY DANSHEN






HERBA TASLY DANSHEN PLUS


Isteri saya memang dah lama makan herba Tasly, lalu beliau sarankan saya mencubanya. Selang beberapa hari selepas mengambil Tasly Danshen Plus, saya mula nampak perubahan positif. saya bertambah yakin lalu terus mengamalkannya. Alhamdulillah selepas beberapa bulan , kesihatan saya pulih sepenuhnya. Syukur saya pada Allah s.w.t dengan kurniaan ini



PESARA HJ NAZIFF USAHAWAN TASLY







PESARA HJ NAZIFF USAHAWAN TASLY







Lalu isteri cadangkan agar saya berkongsi herba ni dengan rakan-rakan saya >>>https://goo.gl/7rHqCA


PESARA HJ NAZIFF USAHAWAN TASLY









Alhamdulillah ramai rakan-rakan pesara datang mengucapkan terima kasih kepada saya kerana kualiti kesihatan mereka bertambah baik. Herba Tasly Danshen Plus berfungsi melancarkan salur darah dan meningkat aliran oksigen keseluruh sistem badan. Apabila saluran darah menjadi lancar maka penyakit dapat dihindari dan badan menjadi sihat. Saya gembira kerana dapat membantu rakan-rakan saya melalui herba Tasly..




PESARA HJ NAZIFF USAHAWAN TASLY








PESARA HJ NAZIFF USAHAWAN TASLY
TAHUN PERTAMA 2015 PERSARAAN










TAHUN KE DUA (2) PERSARAAN 2016



2016 Tahun ke 2 persaraan  saya   mempelajari ilmu keusahawanan  daripada guru-guru yang berpengalaman luas -Diantara banyak ilmu dan pengalaman mereka ialah - Ilmu soft skills lah yang saya percaya telah banyak membantu dalam  perkongsian pengalaman dengan kawan-kawan  serta pelanggang yang memerlukan bimbingan keusahawanan Tasly. 






DIARI PESARA HJ NAZIFF
1 Syawal 1437 /2016
Tahun ke 2 Persaraan  ada 2 cucu
Kesihatan Terbaik









SESUATU AMALAN YANG HENDAK  BERJAYA PERLU  PELAJARI
ILMU  DARIPADA MEREKA YANG BERJAYA



DIARI PESARA HJ NAZIFF
Kursus/Latihan DiKem Hulu Langat Jan 2017
"TeamHOW "









DIARI PESARA HJ NAZIFF







Sikap Positif , Komitment tinggi  serta Istiqamah
Menjadi Asas Untuk Berjaya dalam apa-apa
yang kita ceburi - Kalau Tidak Dipecahkan Ruyung
Manakan Dapat Sagunya?











REZEQI  ALLAH "TEPAT PADA  ALAMATNYA"



Suatu hari saya tesurat dari syarikat Tasly. Saya terkejut kerana menerima bonus hampir seribu ringgit. Niat saya sekadar berkongsi  akhir membantu saya menjana pendapatan tambahan untuk diri sendiri. Saya bersyukur dan sejak itu saya tidak lagi bergantung dengan duit KWSP. Saya mendapat semangat baru!.





DIARI PESARA HJ NAZIFF
Berkongsi Pengalaman Pengamal Herbal Tasly & Sekarang
 Usahawan kategori Pesara 60s diTasly






USIA BUKAN PENGHALANG


Program Usahawan di Tasly telah membuka fasa baru dalam diari hidup saya sebagai pesara. Syukur Alhamdulillah dalam usia 60 tahun, saya dianugerahkan  insentif Perlancongan ke Great Wall  dan berpeluang melawat kilang Tasly di Tianjin, China pada April 2017.



DIARI PESARA HJ NAZIFF
Pekarangan Ibu Pejabat Tasly diTianjin China  






DIARI PESARA HJ NAZIFF













DIARI PESARA HJ NAZIFF











PESARA HJ NAZIFF USAHAWAN TASLY









PESARA HJ NAZIFF USAHAWAN TASLY

















TAHUN KE 3 PERSARAAN 2017




2017-Tahun ke 3  persaraan dapat mengorak langkah ketahap lebih satu lagi  dengan cara mempelajari dan mengamal pendekatan perhubungan dengan pelanggang-pelanggang melalui  on-line business networking atau keusahawanan atas talian. 









DIARI PESARA HJ NAZIFF
1 Syawal 1438 /25 Julai2017
Tahun ke 3 Persaraan  ada  4 cucu
Kesihatan Terbaik





Dalam usia persaraan saya bukan lagi nak kejar kemewahan. Paling penting memiliki badan sihat agar mudah beribadah selain berpeluang menjana pendapatan tanpa bergantung dengan wang KWSP atau mengusik simpanan hari tua .









REBUTLAH  Peluang Mengisi Hari-Hari Persaraan Seperti Saya.


Nak tahu lebih lanjut & yang dah tahu yang nak order online 
sila :

Mereka YangBerminat Nak Jadi Ejen sila:



Hubungi Haji Naziff Mokhtar
wasap.my/+60173227553

atau KLIK>>> https://goo.gl/7rHqCA


Rezeki Anda mungkin disini,
In Sya Allah


Aamin yra











No comments: